måndag 22 augusti 2011

Tillbakablick

Idag börjar skolan i Albuquerque. Chattade just med Ingrid som förberedde sig inför första skoldagen. För ett år sedan bodde jag, Sofie och Martine i hennes kök i över 2 veckor innan vi äntligen hittade ett eget ställe att bo på.

I morgon är det tisdag, och det betyder Wings Night på Fire Station. Det känns nästan overkligt att jag har spenderat 9 månader där borta, och det kändes som mitt hem för en tid. Men det är nästan ännu mer overkligt att alla andra är kvar, och jag kommer inte tillbaka.

Året i USA bjöd på nya erfarenheter, nya vänner och fantastiska äventyr. Jag lärde mig otroligt mycket om andra kulturer och människor, men allra mest om hur mycket jag klarar av, hur jag fungerar och vad jag värdesätter. Jag insåg att Sverige är ett bra land som jag vill vara i. Men självklart är det mycket som jag ser tillbaka på och saknar. Men även en del saker som jag är glad att slippa. Jag har till exempel längtat efter höst, för det var nämligen 2 år sedan jag upplevde den senast. Vilken kontrast det var att mötas av 30 grader och sol varje dag, när man är van regn och rusk. Men det är så härligt att träna i frisk höstluft. Tänkte bjuda på lite minnen, både på sånt som jag saknar, och sånt som jag kanske inte saknar lika mycket.

Saknar att bo med min bästa vän Sofie, men saknar inte att städa huset efter objudna partysugna gäster.

Tacos är gott, men ibland kan man få nog av mexikanska specialiteter.

Ett svalkande och uppiggande isbad efter stenhård styrketräning.

Tidiga morgonpass i solen på Bike Path, härligt men platt!

Färgglada kakor på Smiths. Föredrar min egen morrotskaka!

Snyggaste outfitsen ever! Go Lobos!

Snygg solbränna jämt, och lata dagar (med läxböcker) på bakgården. Poolen höll sig fräsch 1 vecka ungefär.

Wings på tisdagar! Så gott och ett härligt avbrott med goda vänner mitt i veckan!

 Grymt bra pris på restauranger. Här åt vi Ribs på Famous Dave´s i Montana.

En tidig morgon innan soluppgången samlades hela laget.

För att tillsammans ta oss till världens största balongfestival.

Med oräkneliga roliga luftballonger.


Vackert att bara lägga sig ner och se på allt färgglatt!


Grattispuss till Tor efter seger i Salt Lake.

Banketter med höga klackar och tråkiga tal.. 
Galet häftiga fester på parkeringen innan Amerikanska fotbollsmatcherna.

Äventyr med laget.




Jag kanske är tokig som inte åker tillbaka. Men jag är nöjd och lycklig och väldigt förväntansfull inför skolstarten i Umeå!

2 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet och vilka fina bilder! Jag saknar att bo med dig med <3

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa om din upplevelse over ther, fina bilder,och så säger jag som Sofie vad fint du har skrivit. Kramar mormor

    SvaraRadera