torsdag 8 december 2011

Tävlingar

Helgens tävlingar i Gällivare gick helt okej. På sprinten var jag 22:a i prologen och slutade på en 21:a plats efter kvartsfinalen. Jag hade lite otur och hamnade i den snabbaste kvarten och kom 5:a där men hade ungefär samma tid som andraplaceringarna i övriga heat. På söndagen var det 10 km klassiskt och vi åkte 4x2,5 km. Där gick det bättre och bättre för varje varv. Låg 29:a efter första varvet och slutade 25:a. Det känns fortfarande som att formen är långt ifrån på topp, jag vet att jag kan så mycket bättre, och jag tror att jag behöver tävla mer för att få  upp farten.

Till helgen blir det två 5 km lopp i Östersund. 5 km klassisk masstart på lördag och 5 km fritt på söndag. Helgen efter det ska jag åka Skandinavisk cup i Voukatti i Finland där det blir 3 tävlingar under 3 dagar. Så då får jag ju tävla som jag vill! Då får vi se hur kroppen svarar på det. Ska bli kul!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna. Lycka till. Gick dansen bra? Kram mormor

    SvaraRadera