torsdag 1 december 2011

Väskan är packad inför Gällivare

Den här veckan har varit fullspäckad av föreläsningar och plugg. Väldigt roligt "plugg" dessutom! Jag har haft ett litet uppehåll från heltidsstudier och bara pluggat 25% studietakt, men nu är det full fart igen! Det är grymt kul att träffa min härliga klass lite oftare, och jag blir nästan lite rörd av att alla blir så glada att jag är tillbaka. Igår hade vi praktisk undervisning i gympasalen mellan klockan 8.30 och 16. Först var det Aerobic-lektion, sedan BodyPump och på eftermiddagen fick vi uppleva hela vår motoriska utveckling; från ålande och krypande vidare till gående, springande, hoppande och klättrande. Det är kul att läsa idrottsvetenskap om man gillar att leka, och det gör vi.  Och jag tycker verkligen man ska leka fast man är vuxen.

Nu har jag packat väskan och snart kommer pappa och Kent och plockar upp mig. Vi drar till Gällivare och tävlar och det ska bli så kul! Jag vill bort från den här gröna vintern och åka skidor igen, och det ska jag få. Skatesprint på lördag och klassisk distans på söndag. Tänk om jag kunde få slå till och få till en riktig kanonhelg. Jag tror banne mig jag satsar på det!

1 kommentar:

  1. Jag tror nog att det skall gå bra för dig nu till helgen, håller alla tummar jag har. Kram mormor

    SvaraRadera