måndag 28 november 2011

Adventspyntad lägenhet

Jag, Linda och Linn bakade goda lussekatter i helgen. Jag har slagit in de första julklapparna och julpyntet är framme, så det är bara snön som saknas nu. Men rullskidor och löpning är ju bra träning det med. Man kan ju inte slösa energi på det man inte kan påverka. Som vädret. Men hos mamma och pappa i Sundsvall snöande det minsann lite lagom till första advent. Såhär fint är det hemma hos mig nu:
Ny duk och tabletter från Åhléns.
En julstjärna är fint i fönstret.
Terese superfinarosakök. För det är väl ett ord?
Här bakades det för fulla muggar under fredagskvällen.
 Brevid micron har jag satt upp veckans meny - Billiga veckan från Ica. Supergod mat!
Lampan har jag fått från mormor och Lasse. Den var vit, men jag sprayade den lila. Min favoritfärg.
"Kontoret"
Hyllan har pappa byggt till mig. Jag tyckte det var fint att ha saker i olika färger på hyllorna.
Min mysiga soffa och den bästa tjock-TVn i hela världen! Och träskidor förstås!
Av mamma och pappa ska jag snart få en ny fin TV-bänk och det blir också ett renhorn på väggen ovanför.

1 kommentar:

  1. Du har pyntat jätte fint. Roligt att se att du har tagit fram sådana saker som du har fått från oss.Trevlig 2advent. Kram mormor.

    SvaraRadera