lördag 5 november 2011

Flytt och första skidåkningen

Nu har jag flyttat in i en egen lägenhet, en tvåa på 43 kvadrat. Pappa kom upp till Umeå i onsdags med en släpkärra full med möbler och kartonger. Nu är allt inne i lägenheten men allt är inte på rätt plats än. Men det känns mysigt att bygga bo och göra nått till sitt eget. Frida kom förbi och hjälpte till och som tack fick hon sushi. Vilken ängel hon är! Det börjar bli lite utav en tradition att hon hjälper mig att flytta och att vi äter sushi. Sen fick jag i sedvanlig ordning en fin disktrasa i inflyttningspresent. Jag ska lägga upp lite bilder så fort jag har fått lite bättre ordning.

Jag lämnade lite motvilligt nya lyan redan på torsdag morgon och följde med pappa söderut. Jag hade gärna fått lite bättre ordning men det vita guldet i Östersund lockade mer. Värmen gör jua tt det inte finns snö någon annan stans men här finns det 3 km sparad konstsnö från förra vintern som jag ska prova att åka på nu. Känns nästan lite pirrigt att ställa sig på skidorna. Jippi!

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa någonting nytt istäälet att du sitter på bussen.Jag ser fram mot kort på nya lägenheten. Hälsa Frida från mig, hon är verklingen en ängel, tur att hon finns i Umeå. Kram mormor.

    SvaraRadera