söndag 6 november 2011

Skidpremiär

Foto: Camp Södergren (langd.se)
Jaha, då de första två skidpassen avklarade. Tänk att jag inte har stått på ett par skidor sedan i Februari! Visst var det roligt att få ta på sig skidorna igen, men det var långt ifrån så magiskt härligt som det brukar kunna vara. Dels berodde det på att jag har varit sjuk ett bra tag så nu känner jag mig ganska otränad, dels är det svårt att åka tekniskt bra de första passen speciellt med tanke på att spåren inte var så jättebra. Bitvis var det riktigt riktigt kul och mycket bättre än jag hade trott att det skulle vara, och bitvis var man nästan nere på asfalten och åkte, det var sladdrigt och spåret kändes som sandpapper. Snurrade runt runt runt på den 3km långa slingan kanske 15-16 varv. På förmiddagen blev det skate och på eftermiddagens klassiskt. Det allra roligaste var att jag träffade så mycket folk som jag inte har sett på länge! På eftermiddagen var det väldigt lite folk och på ett sätt är det ju också skönt att slippa trängas och fokusera på åkningen ordentligt. I morgon ska jag åka mera skidor och då ska jag lägga på ett tjockare lager klister på skidorna så jag får grymt fäste och förhoppningsvis känns kroppen grymt mycket bättre.

Håller tummarna för att det blir tävling nästa helg och att det vita guldet bestämmer sig för att dyka upp nån gång! November är så mörkt utan snö..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar