söndag 29 november 2009

Första advent

Oj oj.. nu har jag inte skrivit på över en vecka. Så en liten tillbakablick skulle kanske sitta på sin plats:

Förra helgen var mamma och pappa här och hälsade på i Östersund. Det var väldigt lyckat. Vi åt sushi, såg idol, åt god kyckling och popcorn och jag fick en jättefin stor blombukett. Pappa fick äran att byta till vinterdäck på cykeln (jag brukar faktiskt byta på bilarna hemma men jag tror inte jag kan byta på en cykel själv). På lördagen skulle jag visa upp Östersunds fina skidspår, men det var riktigt dåligt så mamma och pappa åkte kanske 300 meter. Men en riktigt lyckad helg var det, med riktigt fina framgångar i skidspåret för svenskarna i Beitostölen. Det är inspirerande!

I början av veckan for jag, Jennie J och Sofie till Vemdalen. Vi hade fått nog av de halvtaskiga skidspåren hemma och ville leva lite lägerliv. Två riktigt tuffa intervallpass och tre härliga distanspass avverkades i Vemdalen och Storhogna. Vi fick bo i Martin och Kristinas stuga och det är så himla fint och mysigt där. Vi sov sött i sängarna mellan passen och myste en hel del med pepparkasbak, bullar, pepparkaksdeg och glögg och kladdkaka. Det är tur att vi tränar mycket...



Mitt i veckan har jag vaccinerat mig mot svininfluensan och börjat med en ny kurs i skolan: Personalresursplanering. Det verkar spännande. Vi ska få lära oss om rekrytering, intervjuer och tester bland annat.

Den här helgen har bjudit på en träningstävling i Vemdalen, adventspyntning, och en riktigt trevlig tjejmiddag med Magda, Jennie Ö och Sofie. Vilket dreamteam! We're perfect!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar