söndag 1 maj 2011

Shopping!

Veckorna och dagarna går så fort. Jag har inte bloggat på två hela veckor! Det var kanske inget ovanligt, men vart tar tiden vägen egentligen? Förra helgen var nästan hela laget och flera andra skidlag i Boulder, Colorado på Buff Ball. En otroligt rolig helg med massor av fest och dans blev det. Så drog jag såklart på sig en riktig förkylning efter det. Typiskt. Nu är jag verkligen inte det minsta festsugen mer. Ser fram emot en härlig träningssommar. Så..i veckan har jag mest vilat, pluggat och snutit mig. Vart kommer allt snor ifrån?

Idag känner jag mig pigg, om än snorig, och jag ville hitta på nått skoj. Solen sken inbjudande i morse, så då frågade jag Sofie om vi kunde cykla till köpcentret. Hon ville det, men vi tog med oss cyklarna på bussen en bit. Det vart en riktig shoppingdag för mig. Ni vet en sån där dag när man känner att man verkligen behöver den och den och den, och allt passar och är snyggast i världen. Sådana dagar brukar bli dyra och det gäller att hålla sig i skinnet och åka hem innan man blir pank. Det blev massor med träningskläder, rosa fina löparskor, smink och underkläder. Nu blir det inge mer shopping innan jag far hem, för det får verkligen inte plats i väskan. Blev i alla fall rätt så billigt för dollarn är så låg.

Fjäderlätta, tunna sköna Asics Gel Blur 33. Verkar inte finnas i Sverige.

I morgon ska jag skriva mitt sista tal för Public Speaking klassen som jag sedan ska hålla på måndag. Sedan är det prov nästan varje dag resten av veckan. Men sen är det slut. Bara städa och fara hem till 16 veckors sommarlov! Två veckor kvar.

1 kommentar:

  1. Du får väl köpa en större resväska, så du kan ta med alla sakerna hem. Vi var hos Karina och Harri och firade Valborg igår kväll. Kram mormor

    SvaraRadera