söndag 25 oktober 2009

Guldkant på tillvaron


Söndagen har börjat bra, riktigt bra! En härlig brunch med Sofie, som hade bakat scones och gjort smoothie. Jag bjöd på amerikanska pannkakor med en fruktsallad gjord på hallon, banan, mandarin och cashewnötter. Det slank också ner stekt ägg, skinka, avokado och chai-te, och ni förstår ju själva att vi blev ganska mätta. Tur att man är skidåkare så man orkar äta mycket.

Sitter och lyssnar på DigiListan i P3. Nyss spelades Ledig med Mange Schmidt. Ibland kan jag hålla med honom..


Men hur kul skulle det vara? Har inte haft nån skola på hela förra veckan och då inser jag att jag gillar rutiner. Jag vill ha några saker inplanerade varje dag. Om jag har en helt ledig dag är det så lätt att jag inte för någonting alls gjort, och då får jag så dåligt samvete. Kanske beror på att jag vill vara så duktig jämt. Då och då måste jag ha en sån riktig "slappdag" men sen vill jag ha lite måsten igen. Men då blir det ofta för mycket. Det är inte lätt! Tricket är nog att lyxa till det. Som idag med brunch, eller bara tända ljus och dricka en kopp gott te, eller gå på spa (eller bubbelpool, bastu, relax) som vi gjorde igår mellan passen i Storhogna. Det var en höjdare! Det är så himla fint där. Först ett riktigt vinterlandskap och härlig skidåkning. Sedan supergod mat och med alla träd så känns det som det är sommar och man är utomhus. Fridfullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar