torsdag 29 oktober 2009

Mitt paradis

Det är så underbart fint här nu! Första passet är avslutat och det blev 3 timmar klassisk skidåkning på fjället. Det har varit tre timmar av njutning och lycka. Sol, 10 minusgrader, riktigt fina spår och stora glittrade snökristaller på varenda liten trädgren. De andra tjejerna klagade på att jag åkte så fort den första halvtimmen, men det var så roligt. Det fick jag sota för i slutet av passet för då vart jag trött. Kan inte låta bli att tycka lite synd om alla som inte vill eller får uppleva hur härligt det är med träning. De flesta jag pratar med har inga bra erfarenheter från längdskidåkning. "Antingen är det bakhalt, eller så har man 1 dm snö som sitter fast under skidan." Ni skulle vart med idag!

Nu är det snart dags för lunch, och sen vila inför nästa pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar