fredag 30 oktober 2009

Terese 4 år

Jag är så barnsligt förtjust i att få komplimanger och beröm. Det fick Elin uppleva på dagens andra pass när vi stakade upp för fjället. Jag slet som ett djur och hon (som hade fäste och kunde diagonala lite där det var som brantast) hejade på och sa hur duktig jag var. "Jag vet" säger jag stolt och ler stort. Hon är duktig på att peppa mig. Jag tror vi är duktiga på att peppa varandra! Hon sa en bra sak igår: Att hon samlar på människor som får en att må bra. Det ska jag också börja göra.

I morse körde vi race. Vi var riktigt många, typ 13 stycken, men bara 4 tjejer. Det var roligt och nyttigt med en genomkörare. Det kändes bra tycker jag. Blir lite trött på tvåans växel men på 3:an och 4.an kändes det som att jag var snabb.


Är det någon som vet vad det här är för växt? Jag tycker dom är jättefina och det sticker upp massa rosor ur snön lite varstans på fjället. Det är väl lite nördigt, men jag gillar att veta vad växter heter, och jag har aldrig sett nått sånt här förut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar