lördag 8 januari 2011

10 km klassiskt

Här är tävlingsresultat från dagens lopp. 10 klassiskt är ju lite utav en favorit för mig. Det här var första gången som det kändes bättre uppför än på platten. Men enligt mellantiderna var jag ändå snabbare på de flacka partierna. Jag är nöjd med min prestation. Jag har känt mig riktigt seg tidigare i veckan men nu gick det riktigt bra att åka på, även om jag vet att jag kan åka ännu bättre när formen och uppladdningen är på topp. Mina målsättningar idag var att:
1. Ha kul
2. Tänka positiva tankar och le
3. Åka asfort överallt och va dödstrött efteråt
4. Åka snyggt
5. Ha Walking on Sunshine på hjärnan... man måste ju testa alla möjliga låtar liksom. Girls just wanna have fun funkade fint sist i alla fall!
Det var riktigt roligt, om än jobbigt. Jag var positiv nästan hela tiden, och så fort en elak tanke dök upp så log jag och vände det till nått positivt. Men det är så ofta svårt att tänka rätt när man tävlar, förutom när det går superbra för då är det så lätt som det kan bli. Jag åkte det fortaste jag kunde och jag är fortfarande helt slut efter loppet. Jag försökte åka tekniskt och kraftfullt, och jag vandrade på solsken i snöyran.
 I morgon är det 10 km fristil masstart. Jag är trött och tänker inte tänka så mycket på det för än jag kommer till vallaboden och hämtar skidorna i morgon bitti. Jag tänker sova gott i stället för det är jag värd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar