torsdag 6 januari 2011

Torsby

Nu är jag i Torsby, för i helgen är det Skandinavisk Cup här. Det ska bli roligt att tävla och det är väldigt skoj att vara med Stockvik igen. Det var ett tag sen sist. Efter tävlingshelgen åker jag tillbaka till USA och blir en Lobo igen. Det ska också bli väldigt kul. Men jag hade gärna stannat lite till här hemma för det har varit ett himla bra lov.

När jag kom till Sverige (efter mycket om och men med flygförseningar och snökaos) spenderade jag helgen i Västerås med min Barcabrud och våra fina familjer. Det bjöds på julbord och mycket mys. Julen firades med Mormor, Lasse, Karina, Harri och Mattias hemma hos oss. Det blev den första julen på mycket länge utan skidåkning. Temperaturen var nere på -27 grader så det blev vilodag och en vacker promenad vi älvstranden i stället. Jag har hunnit träffa några väldigt fina och underbara vänner och Knappen har vart på ett efterlängtat besök. Vi har åkt massor med skidor, vart i Mora där jag tävlade och firat nyår med en superdupergod mat och världens bästa lilla gäng. Det här blir ju bara rörigt eftersom jag bloggar alldeles för sällan. Jag är ganska så lat. Men väldigt trevligt har det varit i alla fall. Det känns ganska så sorgligt att lämna Sverige, men det ska bli kul att tävla och träffa alla i USA. Det känns som att 2011 kommer att bli ett grymt år, fyllt av spännande äventyr, och att tiden kommer flyga förbi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar