fredag 21 januari 2011

Mitt första collegerace

Jag befinner mig i ett soligt Soldier Hollow, Salt Lake City, Utah. 5 km fristil stod på programmet idag och tävlingen gick på OS-banan från 2002. Jag slutade på en 13:e plats och för er som är nyfikna är detta resultatlistan. Loppet var godkänt efter min lilla förkylning men jag hoppas att jag åker ännu bättre i morgon när en 15 km lång klassisk masstart skall avgöras.

Förra veckan spenderade jag mestadels i ett sunkigt hotelrum i ett regnigt Bozeman, Montana. Fick två dagars fin skidåkning där i början av veckan men sen blev jag förkyld med ont i halsen och kroppen så då var det bara vila, vatten och apelsiner som gällde. Resten av laget kämpade och slet mot vädret och presterade bra på tävlingarna där. Jag återhämtade mig väldigt snabbt och är väldigt glad för att jag får åka skidor och tävla igen.

Huset som vi bor i här i Soldier Hollow är hur fint som helst. Det är stort, har enormt sköna och höga sängar och en massa roliga spel som biljard, air hockey, fotboll och Wii. Men snart börjar allvaret med skola och rutiner hemma i Albuquerque igen, efter mer än en månads lov från plugg. Jag längtar inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar