tisdag 26 januari 2010

The American Dream


Alla som umgås med mig har redan blivit sönderbombade med mitt USA-prat. Jag planerar att åka dit till hösten och plugga och åka skidor. Jag trivs bra här i Östersund, men jag kan inte stå emot den upplevelsen och det äventyret. Jag får ett stipendium som täcker skola, böcker, mat och boende samt resor till tävlingar och mat och boende där. Jag hoppas att det kommer att göra mig mer världsvan, ge mig nya vänner och erfarenheter och att det är grymt skoj. Jag pratade med Kristina Strandberg nu när jag var på SM som har varit där i flera år. Hon sa att "det är inte som Sverige, ingenting är Sverige" och hon tipsade om att verkligen ha ett öppet sinne. Jag väljer mellan att åka till Denver i Colorado eller Albuquerque i New Mexico. Båda ställena verkar kanon och det är helt omöjligt att kunna välja! Men coachen i New Mexico är svensk och det känns lite tryggt. Man åker skidor på 3000 möh och det är HÖGT! Nej men det kan bli kul, eller vad säger ni? I'm so excited!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar