torsdag 28 januari 2010

Torsdag är soppdag

Jag har varit jäkligt nere. Det suger verkligen när skidåkningen går dåligt och träningen blir avbruten av förkylning efter förkylning. Ingenting går bra då. Men det som är bra när man mår dåligt är att det är så skönt när man blir glad igen och man uppskattar det mer. Det vände igår efter jag hade träffat studievägledaren. Jag bestämde mig för att hoppa av mitt program som inte alls kul eller inspirerande på något sätt. Föreläsningar om rationalismens påverkan av kapitalismen och en massa gamla gubbar är så tråkigt så jag somnar. Så jag efteranmälde mig till två kurser inom idrottsvetenskap som går på halvfart under våren. Jag tror det kommer bli intressant och en lagom studietakt eftersom jag ligger lite efter.

Sedan bestämde jag mig för att jag ska åka till NEW MEXICO till hösten och jag är så exalterad att det bubblar i mig. "Jösses" sa Erica och jag håller med henne. Humöret var helt klart på uppgång efter det. Sedan fick jag en myyskväll med mina favoritflickor Sofie och Jennie, tryckte i mig lite choklad (hjälper mot allt), och innan jag gick och la mig hann jag även med att göra klart en kompletteringsuppgift som jag har skjutit på lääänge. Det är så enkelt att bara göra det, och 100 gånger jobbigare att inte göra det för jag får bara dåligt samvete då. Varför lär jag mig aldrig det?

I dag känner jag mig frisk och har åkt skidor och det var underbart! Jag tror det kan vara viktigt att man är glad och harmonisk för att hålla sig frisk. Det kanske kan finnas ett samband i alla fall. Sen har jag städat och tagit reda på tvätt och ikväll blir det soppa med brudarna och jag lyser som en sol. Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar