torsdag 7 januari 2010

Grattis Magda!

Svenskarna fortsätter att imponera på touren. Riktigt kul att det går bra både på dam- och herrsidan. Jag är så stolt över dig Maggie! You're perfect!

Det blir tyvärr inget Åsarna i helgen för mig. Ska ta tåget hem till Sundsvall snart och hoppas på bättre träningförhållanden där framöver. Här i Östersund har det varit mellan 22-27 minusgrader och luftrören och huden i ansiktet och tårna och låren mår inte så bra av den kylan. Men på Södra Berget i Sundsvall brukar det vara lite mildare. Jag har tagit det väldigt lungt ute i kylan eftersom jag precis var förkyld nu. En del alternativ träning på gymmet har det blivit. Pinsamt att man kan få sån träningsvärk av en timme på löpbandet! Jag som trodde att jag var vältränad.. Men det man inte har tränat på länge får man ju som bekant lite ont av.

Jag laddar inför SM i alla fall, i stället för att chansa och börja tävla så här tidigt. Det ligger ju på gränsen också om det kommer bli några tävlingar i Åsarna. Köldgränsen är -20 och prognosen har ändrats några gånger under veckan men det ser ut att bli riktigt kallt. Jag hoppas att det blir nått för alla andras skull såklart, men lite hoppas jag på att det blir inställt och flyttat till ett senare tillfälle så jag också får vara med och leka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar