torsdag 26 januari 2012

Bra inledning!

Gårdagens tävling gick riktigt bra. När det är masstart är det ofta svårt att komma in i loppet utan att stressa, och så var det även igår. Fick göra en del spårbyten i första långa uppförskörningen och det tog lite på armarna. Men den klassiska distansen, som är min favorit, gick ändå väldigt bra och jag bytte skidor som 12:e kvinna. Skate är ju tuffare för mig, tekniken stämmer inte och självförtroendet finns inte heller. Åkte länge i ingenmansland men blev efter ett halvt varv ikappåkt av Linn Sömskar. Då fick jag en bra rygg att följa och genast kändes det tryggare och bättre. När det var någon kilometer kvar kom Hanna Seppas dundrande och den fartökningen lyckades jag tyvärr inte hänga med på. Slutplaceringen blev en 14:e plats och en 4:e plats i U23-SM. Hade jag vetat att jag hade chansen på bronspengen kanske jag hade lyckats klamra mig fast i Linns rygg lite till. Nästa gång! Här hittar ni resultatlistorna.

Sundsvalls tidning har skrivit en fin artikel och tagit lite bilder på mig som ni kan kika på här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar