fredag 20 januari 2012

Perspektiv och inspiration

Jag är så glad över att jag var här i Umeå den här helgen så att jag inte missade en grym upplevelse som får en att tänka till. Idag har Kristoffer Olsson hållit föredrag för oss idrottsvetare och idrottslärare på universitetet. Han har föreläst om hur hans resa och kamp har sett ut efter en motorcykelolycka för 11 år sedan. Det går inte att föreställa sig hur det är att leva med en sådan smärta som han har gjort. Han har inte dirket haft det enkelt och fått den bästa hjälpen av landstinget heller. Se själva här i Nyhetsmorgon  och på Fox News.
Han berörde mig verkligen med sin historia.Vilken stark person - en riktig förbild, och en riktig kämpe. Det viktigaste som jag tar med mig från hans föredrag är att ingenting är omöjligt och inga mål är ouppnåeliga.

"What´s impossible is just an opinion
NOT a fact!!"

Är ni nyfikna på honom kolla in hans hemsida: http://way4life.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar