onsdag 25 januari 2012

SM-veckan i Östersund

Nu är vi på plats i Östersund. I eftermiddag klockan 16.00 går starten på den första distansen som är 15 km Skiathlon. Det innebär alltså att alla startar samtidigt med 7,5 km klassiskt följt av ett skidbyte och 7,5 km skate. Nu på morgonen har jag och Amanda vart ute och åkt banorna lite, och det var riktigt kallt ute. -22 grader på banans lägsta punkt. Köldgränsen är -17 så vi håller tummarna för att det blir lite varmare. Men för mig gör det inte så mycket om det är hyfsat kallt, för det brukar kunna gå bra då.

Så här ser programmet ut i veckan:

Källa: http://www.skidsm2012.com
I helgen kommer tävlingarna sändas på SVT, och nu under veckan ska det finnas livesändningar online, men jag har inte lyckats klura ut var. Men gå in på länken här ovanför så kommer det säkert upp nån information om det. Jag kan tänka mig att det är på SVTPlay.

Det här ska bli kul! Jag hoppas ni också tycker det!

1 kommentar:

  1. Tack för upplysningen, skall kolla på playen. Håller båda tummarna så att det går bra.

    SvaraRadera