tisdag 13 oktober 2009

Längtar efter frukost

Frukosten är det bästa målet på dagen. Havregrynsgröt med nån god sylt, russin, nötter eller skivad banan. MUMS! Måste verkligen ladda med en riktigt stadig frukost i morgon för jag ska nämligen göra ett VO2-max test på rullskidor på band för att mäta min maximala syreupptagningsförmåga. Det är bland det jobbigaste man kan göra - bara att kämpa tills man helt enkelt inte orkar mer, och det är betydligt mer än man tror. Ett riktigt bra sätt att träna psyket på. Det är faktiskt riktigt skönt att ta ut precis allt man har att ge! Det är bara att börja ladda nu.

Idag har vi haft en rolig dag i skolan. Psyklab stod på schemat och jag hade ingen aning om vad det innebar. Vi fick se och prova på hur ett psykologiskt experimet kan se ut. Kortfattat kan man beskriva det som en massa bilder på blommor, svampar, spindlar och ormar, obehagliga ljud och pilar åt olika håll. Fick inte riktigt grepp om vad man ville få fram, men det handlade om fobier i alla fall. Sedan fick vi mäta puls på varandra och mäta hur mycket man svettades på fingertopparna. Det var intressant att se hur man kunde förändra sin handsvett genom att andas lungt och slappna av eller tänka på något som var stressande. Riktigt kul att få se lite hur det går till i stället för att bara mata in massa fakta i huvudet.

Efter skolan bjöd Jennie mig och Sofie på en riktigt god middag bestående av limewok och ris. Då knackade tv-licens gubben på dörren och jag och Jennie fick snällt skriva på hans papper. Hemförsäkring har jag också fixat nu. Det är tråkiga vuxenpoäng.

Nu är det hög tid att sova. Efter testet i morgon bär det av till Bruksvallarna för (tro det eller ej) det första snölägret! Det trodde jag inte för någon vecka sedan, att det vita guldet redan skulle överraska. Men det snöar mest hela tiden här (men tyvärr smälter den fort igen). Skidpremiären gick av stapeln i Storhogna redan i fredags. Det känns bra att få bättra på skidvanan lite mer för man är lite ovan som Bambi på hal is de första passen. Frida, du får kalla mig Bambi om du hemskt gärna vill...

I natt ska jag drömma om snö och härlig skidåkning.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar