måndag 13 juni 2011

Garmin Forerunner 405CX


Jag har köpt mig en ny leksak. En pulsklocka med GPS! Jag är ju inte direkt världens mest prylgalna person, och har oftast inte ork eller intresse att lära mig hur alla funktioner och finesser fungerar. Men den här klockan var väldigt enkel och kul att använda, så jag är jättenöjd. Så nu vet jag exakt hur långt jag har tagit mig på passen, vilken medelpuls, maxpul och maxhastighet jag har, samt hur många höjd-metrar jag klättrar. Den roligaste funktionen, som jag inte har behövt använda (än), är en "hitta hem-funktion" som visar med en pil vart man startade. Det kan behövas, för det händer titt som tätt att jag får ringa pappa mitt ute i skogen när jag har tappat bort stigen. Han brukar guida mig rätt med hjälp av kartor, solen och mina beskrivningar av omgivningen. Men nu har jag ännu en hjälpreda som kan se till att jag inte springer vilse totalt.

Här åkte jag rullskidor i Lördags tillsammans med Eva. (Klicka för större bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar