söndag 7 augusti 2011

Fäbojäntan








Idag har vi hälsat på bästaste Frida som jobbar som fäbojänta på Norra Berget. Rätt trevligt jobb verkar det som. Hon bjöd på te och tunnbröd med egenkärnat smör, och visade oss osten som hon höll på att göra, samtidigt som hon rörde i en stor gryta med messmör som puttrade över elden. Vi hälsade på fjällkon Kajsa, matade hönsen och klappade dom söta grisarna. En mysig liten utflykt!

Under eftermiddagen har jag börjat känna mig lite krasslig och hängig, så nu ska jag sova och hålla tummarna för att det känns bättre i morgon. Kroppen har vart lite seg ett tag nu så den vill väl vila lite. På onsdag börjar ett läger i Åre, så då vill jag vara pigg och frisk så jag får njuta av träning i fjällen med mina härliga klubbkamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar