måndag 8 februari 2010

37 km njutning och 9 km spagettiarmar

Medelpad Classic Ski stod på programmet igår. Jag har gått och väntat på vårskidåkning sedan mörkaste December och nu fick jag äntligen uppleva det igen. Det var strålande sol och några minusgrader och jag kunde inte ha spenderat dagen på något bättre sätt än i tävlingsspåret. Jag öppnade loppet ganska kaxigt och försökte hänga på alla killar och gubbar.  (Orättvist att gubbar är så duktiga, jag tror nog jag tränar mer än vad dom gör!) Det är väldigt trevligt att åka långlopp för man kan faktiskt småprata lite i spåret. Efter 20 kilometer hade jag en ledning på 3 minuter och var bara 8 minuter efter herrtäten (dessa uppgifter kommer från de som stod och hejade, inte helt säkra källor). Under hela loppet fick jag höra att jag hade en överlägsen ledning och jag ville såklart vinna, men så hux flux när det bara var 5 kilometer kvar blev jag omkörd och jag hade inte en chans att hänga på. Så kan det gå när man är van att tävla 10 km, inte 46! Det var skönt när jag äntligen fick gå i mål. I herrklassen vann Jörgen Brink och Magnus kom tvåa (Resultatlistor). Olivia kom trea i 20 km klassen. Tre röda fantomer på pallen! För den som är intresserad finns fina bilder och artiklar både i ST och Dagbladet.

På eftermiddagen sov jag nästan hela vägen, helt utslagen, på bussen hem till Östersund och väl hemma bjöd Sofie på tacos, chokladtårta och trevligt sällskap! Myssöndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar