lördag 13 februari 2010

Sprint Zinkgruvan

I dag var en jätterolig skiddag. Vi startade vid 13.30 så var vi tvungna att äta lunch innan starten. Vi hade med oss en massa mat hit ner för tanken var ju inte att vi skulle ta in på hotell. Så därför tvingades vi hyra en liten stuga bara för att ha någonstans att förvara all mat. Så vid 11-tiden bjöds det på lunch där. Det var en riktigt mysig liten stuga, men det fanns inget köksbord att äta vid. Häftiga och konstiga saker hittade vi också..


På prologen blev placeringen delad 15. Jag gjorde en bra kvart och lyckades gå vidare som lucky loser. Slutresultatet blev en 11 plats och jag är nöjd och glad och trött såklart. Jag känner att jag har farten i mig, men blir jag lite vassare på de brantaste partierna så kommer det gå ännu bättre. Vallarna och ledarna gjorde ett kanonjobb som vanligt. Jag blev extra ompysslad eftersom alla andra åkare hade åkt hem. I morgon blir det 5 km klassiskt. Jag har längtat länge efter den här helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar