tisdag 16 februari 2010

Packa upp, tvätta, packa

Zinkgruvan var ett trevligt ställe. Jag hade höga förväntningar på söndagens 5 km klassiska lopp, för jag brukar kunna åka fort på den distansen, det var mycket stakning och sista cuptävlingen i Sverige för säsongen. Det blev ingen dundersuccé. Placeringen blev en 20:e plats, men jag är i alla fall nöjd med att jag tog ut mig ordentligt och kämpade väl. Jag är glad över att lördagens sprint gick så bra och att solen sken. Banorna var roliga och det bästa av allt var att träffa alla Sollefteåtjejer! Jag saknar er!

Har hunnit med 2 hektiska dagar i Östersund, med träning, skola, tvätt, städning, träningsplanering och teknikträning. I morgon förmiddag bär det av till Norge på Skandinavisk Cup - Tour de Ski Norway. Det ska bli riktigt kul! 3 km klassisk prolog på torsdag, skatesprint på fredag, 15 km klassisk masstart på lördag och 10 km fritt med en avslutande "final climb" på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar