onsdag 10 februari 2010

Fågelkvitter, bullar och ostmackor

I går var en fullspäckad dag. Jag som har varit hemma i Bergeforsen över en vecka och är van vid sovmorgon och lugna puckar. Det var skolan mellan 8-15. Vi skulle redovisa en "egen idrott" och 6 av 9 grupper hade valt benböj! Det var inte så kul att lyssna på. Man kunde bl a välja på alpin skidåkning och konståkning och det hade varit kul att höra något om det också. Vi och en grupp till hade längdskidor och en grupp pratade om simning. Efter skolan var det full fart ner på stan för några ärenden, jag slängde i mig lite mat och sedan fort hem och träna för sen kom Emma så vi kunde göra klart våra grupparbeten. Kom inte i säng före halv 11 och hade lite svårt att komma till ro eftersom idag också skulle bli stressig. När man inte är van tempot så rullar det inte på naturligt. Men jag gillar att ha mycket att göra. Man slipper fundera så mycket. Det är bara att köra på!

Idag ringde klockan vid 7.30. God grötfrukost och intervaller i sol och fågelsång. Man får riktiga vårkänslor! Sedan hade jag ett litet diskberg att ta tag i samtidigt som jag lagade lunch, åt lunch, packade väskan, fixade tågbiljett, fyllde på telefonen, duschade, sminkade mig, betalade hyra, fixade matsäck.. ja kanske inte i den ordningen, men det var kaos i alla fall! 11.30 kom Emma och hämtade mig och så for vi till skolan och sammanställde våra grupparbeten på en timme. Efter det var det skiduniversitetsmöte och sen var det bara att skynda till tåget. Tänk att man kan hinna så mycket på en förmiddag. Nu är jag framme i Sundsvall om 20 minuter. I morgon åker vi till Zinkgruvan! Skojigt att det är med junisarna den här gången! 5 km klassiskt och klassisk sprint. Jag längtar så jag spricker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar