måndag 27 februari 2012

En helg i fäders spår

Helgen var underbar! Jag fick genomföra min hittills bästa tjejvasa i strålande sol och snabbt skidföre, och slutade på en 20:e plats. Jäklar vad duktiga dom är, långloppstjejerna! Nästa gång ska jag va ännu högra upp i resultatlistan. Tack för alla gratulationer från er som såg mig på TV och höll tummarna.

Hela atmosfären i Mora under vasaloppsveckan är fantastisk för en skidälskare, så jag har njutit av den här helgen. På vägen hem igår stannade jag, mamma och pappa till i Orsa Grönklitt och åkte en rolig och lätt kuperad mil följt av en riktig braklunch. Jag vet inte hur allt fick plats i min mage! Hamburgare, klyftpotatis, fläskkarré, två goda såser och ett helt gäng pannkakor med sylt och grädde fick jag i mig. Men så låg nog kaloriintaget lite på minuskontot sedan tävlingen dagen innan.

Helgen avslutades dock inte lika bra. Var framme i Umeå vid halv 11-tiden efter några timmar i bil och lika många till i en fullpackad buss, och sen fick jag släpa hem all packning från sjukhuset till Nydala. Det var grymt mycket jobbigare än tjejvasan vill jag lova. Men idag har veckan börjat bra och i morgon väntar ett besök på kära gamla skidgymnasiet i Sollefteå.

1 kommentar:

  1. Roligt att det gick så bra för dig,hoppas att det går bra för dig nästa år.

    SvaraRadera