tisdag 28 februari 2012

Elitidrott och studier på Umeå Universitet

   

Idag har jag och Marika lånat Elitskidcentrums buss och kört ner på en utflykt till skidgymnasiet i Sollefteå för att berätta för eleverna där om hur det är att kombinera elitidrott och studier på Umeå universitet. Vi visade bland annat den här filmen och berättade om våran vardag.

Det var 3 år sedan jag var där senast så det var roligt att komma dit, träffa tränarna, äta skolmaten och se att allt är sig likt. Jag är jätteglad över åren på skidgymnasiet. Det var en riktigt rolig tid med likasinnade härliga vänner och jag utvecklades enormt som skidåkare och människa. Men det känns också skönt att jag har gått vidare och lämnat den tiden bakom mig för att bli mer oberoende och självständig och att jag har hittat en utbildning som jag trivs bra med.

Men nog hade man det bra på skidgymasiet. Man förstod bara inte hur bra för än efteråt!

1 kommentar:

  1. Det låter riktigt bra att du trivs med din utbildning. Hoppas att ni gjorde bra intryck när ni var i Solefteå. Själv har jag bakad hallon cupcaks idag. Kram mormor

    SvaraRadera