tisdag 7 februari 2012

Tavlor med fjälltema


Jag lovade ju att visa helgens pyssel, och nu har jag gjort klart den sista tavlan och den har torkat. Jag har använt tyget Annamoa från Ikea och klistrat fast det med tapetklister på kartong. Jag blev nöjd, och det var enkelt och billigt. :)

Så har jag äntligen fått upp mina fina renhorn på väggen, så det börjar kännas lite som en fjällstuga här med hjortron, träskidor, och renar. Renhornen har färdats fram och tillbaka i Norrland. Jag hittade dem på blocket i Piteå, så Magda var snäll och hämtade dom där åt mig. Sen fick dom vara hos henne någon månad. Sedan tog jag och Knappen med oss hornen till hans föräldrar i Boden när vi skulle dit och hämta hans vinterkläder, skidor och saker till min lägenhet. Då blev bilen så full när vi skulle åka hem igen så de fick inte plats. Så i julas när Knappens föräldrar skulle till Stockholm svängde de förbi mina föräldrar i Bergeforsen och lämnade dem där och inte förrän nu, flera månader senare är de äntligen hos mig i Umeå. Vilken resa!

1 kommentar:

  1. Vad fint der blev, du är ju en riktig bra inredningsexpert. kram mormor

    SvaraRadera