söndag 5 februari 2012

Röbäck Ski Marathon





Min pappa är så bra att ha. Han körde hit igår kväll för att följa med och hjälpa till med vallning och vätskelangning på ett långlopp i Röbäck idag. Han fick lite tårta för besväret i alla fall. Det var lite osäkert om det skulle gå att köra för kylan, men det var "bara" -20 grader så det blev tävling. 42 km långt, två varv på en slinga som var lite kuperad från början och väldigt platt (och kall) sista milen. Jag fick låna en slags ansiktsmask av Linn som värmde kinderna, näsan och hakan men det blev slemmigt och kallt ändå. Jag hade inte min bästa dag, men jag är nöjd att jag genomförde och slutade på en 4:e plats i D21 flera minuter efter pallen. Men jag hade bara 10 herrar framför mig. Här är resultatlistan. Det var helt omöjligt att hänga med tjejerna på stakningen, så där har jag nått att jobba på. Diagonalåkningen känns bättre, där åker jag avslappnat och det bara flyter på.  Nu är jag trött vill jag lova. När vi kom hem däckade pappa på soffan och jag i sängen. Nu blir en lugn kväll med lite plugg och Så ska det låta.

1 kommentar:

  1. Strongt gjort, bra placering tycker jag, nu skall jag fika. God natt och sov gott.

    SvaraRadera