torsdag 2 februari 2012

En vacker kylig vinterdag

Min förkylning är redan borta och jag är i gång med träningen igen. I morse var jag ute på en kall men riktigt vacker skidtur med Emilia. Det finns inte mycket som slår ljudet av knarrande snö under skidorna, solen som går upp över snötäckta grantoppar och trevligt sällskap i spåret. På vägen hem testade jag att åka över Nydalasjön, och det gick alldeles utmärkt. Fast det var 20 minus så värmde solen lite i ansiktet. Vårskidåkningen närmar sig, den bästa tiden på året. Jag är så glad och peppad just nu!
Den här veckan tyckte jag att jag ville ge mig själv en bukett tulpaner. De ger ännu mer vårkänslor och gör ensamma måltider lite mer muntra. Jag längtar efter min blivande sambo, ganska mycket bättre sällskap än en blombukett..

1 kommentar:

  1. En riktig fin bukett. Hoppas att du får post från mig idag. Kram mormor

    SvaraRadera