torsdag 5 november 2009

Desperat hemmafru

Jag försöker vara lite duktig nu och städa, plocka, diska och ta reda på tvätt. Får ju finbesök i morgon av två favoriter: Erica och Frida. Har bakat en fransk chokladtårta också, för grannen Jennie fyllde 20 år igår och det blir kalas ikväll. Har vi setts sen Fjälltopp allihopa?


Har haft stora problem att somna de senaste nätterna. Det brukar vara så när det är fullmåne. Så jag ligger och tänker och vrider och vänder på mig. Det som är positivt är att man kommer ofta på bra idéer den tiden på dygnet, men det negativa är att alla ens problem känns ofta väldigt stora i stället. Mitt bästa knep när det bara snurrar i huvudet av tankar är att skriva. Jag har en bok där jag brukar skriva lite då och då. Oftast skriver jag om roliga saker som jag har gjort, för då blir man glad och nostalgisk när man ser tillbaka. Andra gånger kan det vara idéer, problem eller bara osammanhängande tankar. När tankarna går genom pennan ut på pappret känns det som att det slutar snurra runt i huvudet. Då kan jag somna. Supersmart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar