måndag 16 november 2009

Kortkort läger

Jag hade velat haft en bild på "Dagens outfit" under helgen (men har varken haft en kamera eller dator). Vi har nämligen fått nya överdrag, mössor, pannband, buffar och prisutdelningströjor från Stockvik. Jag tyckte det var fina och sköna kläder. Det är ju roligare att träna och tävla om man känner sig snygg och bekväm. Snart får vi även nya tävlingsdräkter.

Apropå det: "Det går rykten om dig i klubben" berättade Anders och Andreas Svanebo på det första lägret vi hade här i Bruks. Vad hade ja nu gjort för hyss som det svallrades om? "Att du har XL i tävlingsdräkten!" Ja, det har jag i byxorna för mina vader är så groteskt stora så dom får inte plats i mindre byxor. Men alla mina klubbkompisar verkar skämmas lite över min storlek och försöker övertala mig att byta. Risken är kanske att det blir lite häng.. Vi får väl se vem som har rätt.. ;)

Tävlingspremiären som senior är avklarad - sprint i lördags och 10 km fritt i går. En 45:e och 48:e plats blev det. Kanske inte vad jag hade hoppats på, men det är väldigt svårt att veta hur höga förväntningar man kan ha nu i början av säsongen. Okej kändes det, varken bra eller dåligt. I går kväll låg både jag och Amanda helt utslagna hela eftermiddagen och vi har sovit över 10 timmar i natt. Vaknade upp med halsont så nu är man inte så populär hos sina skidkamrater. Ska ta första bästa buss hem så jag inte smittar någon. Vi har läger här tills på onsdag, men det blev inte mycket till läger. Första bästa buss går klockan 17. Så har ungefär 6 timmar att fördriva. Magnus är jättesnäll och lånar ut sin dator till mig. Jag ska försöka att inte hosta på den.

När jag kommer hem ska jag äta vitlök och plugga en massa. Hade tänkt skjuta upp nästa tenta men om jag fortsätter vara krasslig är det lika bra att göra bort den. Till helgen kommer mamma och pappa och hälsar på. Jag saknar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar