onsdag 30 maj 2012

Klubbyte till IFK Umeå

För en tid sedan hörde IFK Umeå av sig och frågade om jag var intresserad av att åka för deras klubb. Jag har funderat ett tag och i slutet av förra veckan tog jag beslutet och vi skrev på kontraktet. Det känns jätteroligt att bli tillfrågad och inspirerande att få åka för samma klubb som barndomsidolen Per Elofsson en gång tävlade för. Att jag dessutom bor här i Umeå (och trivs kanonbra) gör ju saker och ting mycket bekvämt, och sist men inte minst är det alltid kul med en förändring. Jag tror att det här klubbbytet är ett bra beslut och en hjälp på vägen mot att nå toppen och kriga om medaljer på stora mästerskap.

Såklart är det lite tråkigt att lämna min gamla klubb, Stockviks SF, som jag har tävlat för i 7 säsonger. Det har varit en fantastisk tid. Jag vill tacka alla klubbkompisar, ledare, vallare och eldsjälar i Stockvik för de här fina åren. Det är tur att vi ses i skidspåren för jag kommer sakna er!

1 kommentar:

  1. Grattis till din övergång till Umeå, hoppas att säsongen blir bra. Kram

    SvaraRadera