onsdag 23 maj 2012

Lampa av virkade dukar

När jag flyttade hit satt jag och kollade runt på en del bloggar om inredning och pyssel för att få idéer till hur jag skulle göra det fint här hemma. En sak som jag föll pladask för var en stor rund lampa som man gör själv av virkade dukar och tapetklister. Ända sedan dess har jag varit på jakt efter fina vita virkade dukar och nu i helgen köpte jag de sista på röda korset. Nu hade jag äntligen tillräckligt många för att det skulle täcka min stora ballong (som är köpt på Panduro för en tjuga.) Så i helgen åkte diskhandskarna på och jag fick kladda och leka. 

Sedan fick det torka ordentligt och jag kladdade på en omgång till för att det skulle bli riktigt starkt. 

Tänd lampa.
Släkt lampa.
Så här snyggt blev det! Det blev några dukar över som jag gjorde en liten lampskärm av. Nu är det väldigt romantiskt stil i sovrummet. Det känns inte riktigt som "jag", men det är kul att jag har skapat det själv. Jag kanske spraymålar dom lila eller rosa om ett tag om jag tröttnar.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina lampor, det har du gjort bra. Vi har varit i Bro idag, tittade på en 17dagars baby, jätte söt.Kram mormor

    SvaraRadera
  2. Jättefin idé!
    När ballongen är borttagen, blir det inte då kvar rester av klistret mellan mönstret? Hur får man bort det isåfall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blir en del klisterrester kvar men det är väldigt lätt att dra bort det torkade klistret i de lite större hålen och i de små hålen tycker jag inte att resterna gör så mycket.

      Radera