måndag 21 juli 2014

Världscup till helgen och bilder från SM

Nu är jag och Knappen i Stockholm där vi har fått spendera natten hos Andreas och Sofie. Fast de är inte hemma än från sin semester, så vi saknar er men tack för sovplatsen! I morse följde Knappen med mig på en  två timmars löptur, och efter lunchen somnade vi i soffan i någon timme. Det är ganska skönt att göra ingenting faktiskt, och nu regnar det så vi fortsätter nog med det. Snart ska jag vidare hem till mamma och pappa i Bergeforsen och Knappen ska till Finland till sommarstället. Där blir det bröllop i början av Augusti, men jag kommer ner dit senare för jag ska tävla rullskidor i Sollefteå till helgen.

Jättekul att Sverige och just Sollefteå, där jag har bott 4 år under skidgymnasiet, anordnar världscup! Det blir en kort stadssprint på fredagen, klassiskt backrace uppför Hallstaberget på lördag, och skatedistans på rullskidbanan på söndag. Vi kommer bo på hotellet på Hallstaberget som är ganska nyrenoverat och jag har hört att det har blivit riktigt fint där. Jag tror att jag får dit någon typ av hejarklack också vilket alltid är trevligt.

För ungefär 3 veckor sedan var det SM i Borås och då hade jag en väldans fin hejarklack bestående av mamma, pappa, Patrik, Louise, mormor och Lasse. Visar lite bilder från den fina helgen.
 Här åker jag och Linn och turas om att dra för att hålla resten av fältet bakom oss på 15km F. Marika ligger före och henne var det svårt att komma ikapp...
 "Det där, det är mitt barnbarn" tror jag att mormor berättar här för en fuktionär. Lasse är spänd över loppets utvecking.
 Så här glada är man när man vinner silver och brons på SM. Linn drog det längsta strået och spurtade ifrån mig.
 Här kör jag och Linn teamsprint och hon har just växlat över till mig.
SM-guld! Tjoho! En väldigt fokuserad grupp tjejer på pallen måste jag säga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar