söndag 20 juli 2014

Semester

Nu sitter jag och Knappen på flygplatsen i Bergamo och väntar på att få komma hem till Sverige. De senaste två veckorna har vi varit på äventyr i Österrike och Italien. Vi började med att hälsa på hemma hos Armin som jag och Sofie bodde tillsammans med när vi pluggade i USA. Sofie och Andreas var också där och vi hade några jättetrevliga dagar och blev väl omhändertagna av Armin och hans familj.
 Det här är hemma hos Armin, han bor bland berg, kossor och rosor.
Andrea (Armins syster), Sofie, Knappen och Armin.
 Här har vi just bestigit en topp i Oberperfuss.
Efter dagarna i Österrike fick vi skjuts till Bolzano av familjen Jonsson, och därifrån tog vi oss vidare med tåg till Bergamo för att hyra en bil. Sedan körde vi ner till Levanto och spenderade några dagar i Cinque Terre. Där upptäckte vi hur god cocosglassen här är, och all annan glass med för den delen. 
 Här är vi ute på ett härligt kvällspass i solnedgången i Levanto.

 Och här vandrar vi genom Cinque Terre. Det tog över 5 timmar att ta sig från Levanto till Manarloa.
 Mellan de färgglada byarna fanns vinodligar och blått hav.
Den där rälsen var ganska brant!

Vår sista anhalt var Riva del Garda, vid Gardasjöns nordligaste del, där vi spenderade nästan en hel vecka. Det var underbart att byta ut sandstränder och saltvatten mot grässtränder och svalt sötvatten! 
Här är en bild på sjön från en av Knappens cykelturer som han körde när jag åkte rullskidor. Det var mycket segelbåtar och vindsurfing på sjön. Om jag åker hit igen vill jag gärna vindsurfa!
 Det häftigaste vi gjorde var definitivt canyoning. Vi simmade, åkte rutchkana ner för klipper med vattenfall, hoppade från klippor och repellerades ner för stup i en liten flod. Jag var riktigt nervös innan för jag vågar knappt hoppa ner från en 3m trampolin på badhuset. Men kan de här tuffa småtjejerna så kan ju jag! Till vänster står Lucy som är Katerina Neumannovas (före detta längdskidåkare och olympisk medaljör) dotter.
 Knappen rapelleras 50 meter ner!
Jag hoppar över 5 meter ner säkert!
Här är jag på toppen av en 13 km lång uppförsbacke på ca 1000 höjdmeter där jag körde intervaller. Det var grymt!

Nu är vi lite trötta på pizza och pasta och längtar efter att få äta hemlagad mat. Resans godaste mat åt vi faktiskt alldeles nyss här på flygplatsen på en mysig restaurng där de serverar en helt underbar brunch med olika skinkor, pajer, pastarätter, röror, oliver, frukt bär och massor av efterrätter. Mums! 

1 kommentar:

  1. Tack för att jag fick vara med på din semester, det var många fina bilder.

    SvaraRadera