måndag 1 september 2014

Läger med IFK

Vill först börja med att tacka er för alla fina kommentarer och hälsningar efter mitt förra inlägg. Jag tyckte själv att det var skönt att skriva det där inlägget. Det är ju ofta så att man inte inser hur mycket vissa saker betyder förrns man inte har det och kan ta det för givet längre. Nu har jag sagt hejdå till huset, älven, skidstadion, skolan och träningsrundorna. Allt finns ju såklart kvar, jag kommer bara inte vara där lika ofta. Men det viktigaste är ju att de som bor i huset finns kvar och inte är längre än ett telefonsamtal eller skypesamtal bort.

I helgen har vi haft läger med klubben här i Umeå. I fredags körde vi intervaller i Rödtjärn. Ett riktigt tufft och roligt pass. I lördags körde vi ett 4 timmars crosspass med 2.30 rullskidor skate och 1.30 löpning, och på eftermiddagen lyssnade vi på en kostföreläsning med Kurt Bergh. Igår sprang vi stafetten Umeälvsloppet där vi tog hem segern i både herrklassen och mixklassen (med 4 tjejer och en kille!). Det var en härlig solig dag och ett bra arrangemang. På kvällen var det styrketräning på schemat för oss som var kvar i Umeå. Jag tyckte helgen var riktigt trevlig med bra stämning och alla verkar starka och taggade inför vinterns tävlingar.
Vinnarna i mixlaget. Jag, Linn, Linda, Sofie och Simon i bakgrunden.
 Segrarna i herrklassen i bakre raden (David, Erik, Johan, Tobias och Robin) och damsegrarna framför, även dem från IFK Umeå (men inte skidåkare).

Idag börjar jag skolan igen. Jag ska börja på magiserprogrammet i idrottsmedicin i år samtidigt som jag ska göra färdigt några kurser för att bli färdig med min kandidatexamen. Jag kommer läsa i 50% studietakt i år och resten av tiden blir det träning och tävling. Kursen som börjar idag heter Vetenskaplig teori, metod och etik, eller något liknande. Till helgen blir det läger här i Umeå igen, den här gången med elitskidcentrum. Det blir kul att träffa alla igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar