tisdag 17 februari 2015

Mitt gudbarn

Den 7:e december blev jag moster till lilla fina Olivia. Min lillebror har gasat förbi mig ordentligt och skaffat sig både fru och barn. Det är verkligen jättekul och så mysigt, och jag måste erkänna att jag själv blir lite sugen på en liten bebis. Men det är inte riktigt dags för det än. Jag har ändå lyxen att få träffa och busa med Knappens härliga syskonbarn då och då, och nu har jag alltså ett eget litet syskonbarn. Men inte nog med det; Patrik och Louise har frågat mig om jag vill bli Olivias fadder. Såklart vill jag det! Det är en stor ära och jag känner mig väldigt hedrad inför uppdraget. Fadderns uppgift är att vara en bra förebild, att bry sig om och att finnas där för sitt gudbarn. Jag ska göra mitt bästa, och jag hoppas att hon inte kommer hata mig allt för mycket om jag drar med henne på någon fjällvandring eller skidtur i framtiden. På lördag blir det dop för Olivia nere i Västerås, och jag ser fram emot att träffa henne och resten av familjen och släkten där nere. Det ska bli spännande att få lära känna dig, lilla plupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar