torsdag 11 mars 2010

Keep on walking

I was aiming for the sky, ended up flat on the ground
But once again the sun is rising, I better keep on walking
Keep on walking
Jag hejar på Salem al Fakir i Melodifestivalen! Både musiken och han är så härliga och genuina (som Thorsten Flinck skulle ha uttryckt det). Jag har nog lyssnat på den låten 15 gånger idag medan jag höll på att packa och plocka undan och äta lunch. Jag körde ett ganska jobbigt intervallpass i morse. Det är sanslöst vilket väder det blev helt plötsligt. 30 grader varmare nu än förra veckan!!! Snön ser ut att ha försvunnit till hälften mot då. Det är tragiskt att det inte kan vara -5 och sol. Nej, antingen -25 och snön är så kärv så det gnekar eller +5 och snön är så smutsig och blöt så det känns som sandpapper av den anledningen i stället. Nu är jag på tåget, på väg hem till familjen. Ska äntligen få testa mina nya klisterskidor idag. Hemma är det mer snö, så jag hoppas det är finare där. I morgon kanske det blir sol och kallt.
Ge mig skare, solsken och fräknar på näsan!
Stekenjokk maj -07 Foto: Marie-Helen Söderman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar