söndag 28 mars 2010

Sommartider hej hej, sommartider!

I dag har SM-tremilen avgjorts i Skellefteå. Starten gick kl 9 men vi förlorade ju en timme i natt så det vart som att kliva upp kl 5  i morse (fast klockan vad 6). Det har snöat sen vi kom hit i torsdags kväll, men det var ändå förvånansvärt bra förhållanden. Vann gjorde Charlotte, inte helt oväntat. Emma Wikén gjorde ett kanonbra lopp och kom tvåa. Jag är väldigt nöjd med mitt slit och jag slutade på 20:e plats. Man får verkligen brottas med sina hjärnspöken när man är ute och tävlar i ungefär 1 och en halv timme. Men jag tänkte positivt och tog verkligen ut mig ordentligt. Innan upploppet stod Jennie Jirhed och skrek: "Bra jobbat Terese, och snart är du ledig!" Ja, för nu känns det faktiskt som att det är sommarlov. Det är härlig vårskidåkning som står för dörren och roliga tävlingar och ploj. Tack vallateamet för kanonbra skidor, tidtagning och alla andra som har langat vätska och hejat! Ni är bäst!

Har precis kommit tillbaka till hotellet, tagit en varm dusch och ligger i den sköna sägen mellan hotellakanen och myyser! Godispåsen har jag snart tömt också! Ser på livesändning på herrarnas 5-mil och känner mig nöjd och trött som en plutt. Undrar vart det kommer göra mest ont i morgon?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar