måndag 29 juli 2013

En summering av världscupsdebuten

Vi var en trupp på fyra åkare som representerade Sverige i Ryssland. Här är vi på invigningen.
 Maria, Jag, Jocke och Sara.
 Innan starten på den första tävlingen kontrollerades hjulens diameter.
 15 km skate med individuell start kändes helt okej och jag åkte om åkarna som startade framför mig i startfältet.
 Jag slutade på nionde plats, 1.20 efter segraren. Det var svårt att hålla uppe hög fart på en så platt bana helt själv. Jag är ganska nöjd med debuten.
 Nästa dag var det 150 m sprint. Om varvlopp med individuell start på platten känns som en ovan tävlingsform var det inget mot sprinten. I kvalet blev jag 10:a och fick möta nummer 7 i åttondelsfinalen. Det blev fotofinnish som jag tyvärr förlorade.
 Sara vann den första distansen!
 Killarna kramades lite.
 Maria vann kvalet på sprinten och slutade på andra plats!
 Sista dagen var det teamsprint. Jag fick åka tillsammans med en vitryska och Maria och Sara åkte för Sverige.
Jag är nöjd med min insats på teamsprinten, jag fick starta en bit bak i fältet och lyckades varje varv plocka placeringar och växla bland de tre första. Riktigt bra träning på att växla tempo och köra om.
 En konstig byggnad bredvid hotellet. Kan ni gissa vad det är?

1 kommentar:

  1. Tack för att du delar med dig av ditt äventyr.

    SvaraRadera