fredag 5 juli 2013

SM-silver

Jag tog SM-silver idag! 15 km fri stil på en stadsbana i Halmstad. Det var inte så väntat faktiskt, efter förra helgens 47km långa rullskidtävling i Stockholm har jag känt mig sliten i veckan. Att jag dessutom bara har åkt en enda rullskidtävling på skate förut för tre år sedan gjorde att jag inte hade en aning om hur dagen skulle gå. Charlotte Kalla ryckte ganska så tidigt. Bakom henne var vi en grupp på fyra åkare som alla verkade sugna på att bevaka silvermedaljen. Jag låg sist i den klungan i princip hela tävlingen och kände mig oförskämt pigg men det var nog ingen som räknade med att jag skulle ha krafter kvar på slutet. Efter halva loppet började det regna och det blev riktigt halt på asfalten. Det gjorde att det var svårt att ta i med benen ordentligt, vilket ledde till att farten sänktes en aning och jag fick ladda upp ordentligt inför upploppet. På den långa upploppsrakan var det väldigt grov och ojämn asfalt så där var det bra grepp. Jag såg till att få en bra position inför sista kurvan och kunde lätt ta hem spurten om silvret. Det var riktigt roligt! Tävlingen sändes på SVT.

I morgon ska jag åka stafett med Robin Norum i herrklassen! Det var ingen tjej från Umeå som hade möjlighet att vara med. Det ska bli kul och spännande att se hur det ska gå.








1 kommentar:

  1. Det var otroligt spännande, jag och Lasse var på toppen av spänning. Hur skall det gå imorgon? bra förståss.

    SvaraRadera