fredag 27 september 2013

Första snön

Igår föll de första snöflingorna över Umeå, och påminde om att tävlingssäsongen närmar sig. Innan vi vet ordet av är vintern här igen och snön kommer lysa upp i mörkret. Men innan dess väntar en period av höst som brukar vara lite tuff att ta sig igenom. Det kan vara lite motigt att ta sig ut på rullskidorna i 2 plusgrader och regn, och halka runt på slemmiga löv. Hittills har hösten i Umeå varit otroligt solig och vacker, och jag har verkligen njutit över att vara tillbaka. Tillbaka i skolbänken, äta-träna-sova rutiner, tillbaka till vänner, tränare och min egen lägenhet. Riktigt harmonisk och fokuserad har jag känt mig. Jag har analyserat sommarens träning och lagt upp en strategi för höstträningen som jag tror stenhårt på.

Tyvärr har jag åkt på en irriterande förkylning som är sådär löjligt liten, men träningen blir såklart lidande. Det är ju bättre att vara lite sjuk än mycket sjuk, men det är frustrerande att gå runt och känna efter hela tiden och jag saknar endorfinkickarna som jag är bortskämd med att få. Jag tyckte att halsflussen jag hade räckte gott och väl för lång tid framöver, och att jag skulle få slippa det här. Men jag håller humöret uppe och ska hålla mig i skinnet och behålla min harmoni. Mina föräldrar är här och hälsar på mig i helgen, och är just nu ute och spelar en golftävling (i 4 grader och regn). Det är väldigt mysigt med besök och gör det lite mindre frustrerande att behöva vila. Här är en bild från när de hälsade på mig förra hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar