onsdag 15 januari 2014

SM-veckan drar igång

Idag har jag och Elbert vart och testat skidor och åkt spåren på SM-banorna. Det ser riktigt fint ut! Sanslöst fint! 3,75 km långa, rusktigt breda, och manchesterpistade spår har de fått till och det ligger ett enormt stort arbete bakom. Sjukt bra gjort och tusen tack för det! Det är svårt att fatta att all den här snön har tillverkats och lagts ut på bara några dagar. Att det dessutom är ett fluffigt lager snö på marken och på träden som ramar in SM-veckan gör ju inte saken sämre. Det ska bli riktigt kul att tävla på hemmabanorna och det är spännande att se vad alla andra i den svenska skideliten tycker om arrangemanget. Skönt också att vara på hemmaplan och först och främst slippa en lång resa och dessutom slippa leva i en resväska på ett hotellrum hela veckan.

Så här ser tävlingsprogrammet ut för för skidSM:

Torsdag 16/1: Skiathlon (klassiskt och fristil) 7,5+7,5 km damer och 15+15 km herrar
Fredag 17/1: Stafett fristil 3x5 km damer och 3x1 km herrar
Lördag 18/1: Individuell start klassiskt 10 km damer och 15 km herrar
Söndag 19/1: Sprint fristil 1300 m damer och 1750 m herrar

Jag har planerat att åka tre av fyra distanser; stafett, 10km och sprinten, så jag står alltså över den inledande distansen i morgon. Känslan är bättre än på länge och det skulle vara väldigt skönt med lite framsteg
just nu efter mycket motgångar. Det är kul att åka skidor just nu, och det är ju faktiskt det viktigaste av allt.
Jag ser fram emot att mamma, pappa, mormor och Lasse kommer hit och hejar på mig, och jag ser fram emot att alla skidvänner kommer hit. Välkomna till Umeå!

Har snöat in på det här med naglar på senaste tiden som ni kanske har märkt på instagram. Nu är SM-naglarna fixade och matchar snyggt till tävlingskläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar