onsdag 22 januari 2014

Tack för ett bra SM



 Föråkare i sol och lite lätt snöfall.
 I slutet av museibacken. Tack alla som stod ute i kylan och hejade på oss!


 Mormor står och hejar.

Så var SM-veckan redan slut! Värst vad tiden går fort när man har roligt. Det har faktiskt varit väldigt kul att tävla och alla verkar nöjda med arrangemangen. Det var första gången jag tävlade på hemmaplan på de här spåren och jag hoppas att det blir fler tävlingar här i Umeå framöver. Det blev en riktig folkfest. Jag tror aldrig att jag har varit med om ett så häftigt publikstöd som under lördagens distanslopp. I backen upp mot museet var det allra häftigast. Första varvet kunde jag inte sluta le där för alla hejarop! Det kanske var därför min öppning var väldigt långsam, om man ler under en tävling tar man nog inte i tillräckligt mycket..

Under alla tre tävlingar som jag ställde upp i har farten i kroppen inte funnits där. Det känns inte jättedåligt, men det går inte tillräckligt fort. Så här har det varit under hela säsongen, det saknas en växel, och jag börjar vänja mig vid att det ska kännas såhär. Men allvarligt talat så känner jag inte igen mig själv. Det är så tungt att inte veta vad jag gör för fel, och gå bakåt i utvecklingen. Tränar jag för mycket, för lite, för hårt, för lugnt eller bara fel? Är jag otränad, övertränad eller sjuk på nått sätt?

Det är som bekant roligare att åka skidor när det går bra, men trots att jag är besviken så var det ändå riktigt kul. Det var även roligt och mysigt att mamma, pappa och mormor kom hit och hejade och hälsade på! Synd att vi inte fick mer tid att umgås. Men vi ses snart igen när min bror gifter sig den sista Februari.


Avslutar inlägget med en grattishälsning till min kära mamma. Grattis på födelsedagen, jag hoppas att din dag är härlig! Du är en så stor förebild för mig. Alltid positiv, du får allt att bli enkelt och det finns inga problem. En glädjespridare, logistiker och riktig hårding. Och så klart den bästa mamman i världen! Det är nog för att din mamma är lika bra. Så jag hoppas att jag också blir en bra mamma en dag, för det verkar ju gå i släkten. Massa kramar till er!

2 kommentarer:

  1. Tack Terese för dom sista fina orden till mig och mamma. Jag tycker att du var grym i spåren. Alla har vi väl dåliga stunder ibland, synd bara att dina skulle inträffa nu, men du kommer nog igen. Kram mormor.

    SvaraRadera
  2. Tack min bästa dotter för dina fina ord! Du är alltid bäst i mina ögon. Pappa och jag håller med om att det var en mysig helg, och du och Knappen gjorde Ert bästa för att vara bra värdar för oss. Att det går tungt i spåret måste kännas jobbigt för dig, men jag håller tummarna för att du kommer igen och att rätt känsla infinner sig framöver. Vi ses i Medelpad Classic spåret i början på februari - då ska jag göra allt för att inte åka mer än dubbelt så långsamt som du :-). /Mamma (o pappa)

    SvaraRadera