torsdag 22 april 2010

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...

Det känns tråkigt att sitta i skolan en fin dag som idag. Hade mycket hellre åkt till fjälls på en skidtur, men ibland måste man vara lite duktig och gå i skolan så man får sitt studiebidrag och får någonting att leva av.

Tänkte berätta lite kort om vad jag har haft för mig den senaste tiden, för det har ju varit bloggtorka här. Förra helgen var jag i Vemdalen med mamma, hennes jobbarkompisar och vissa av deras familjer (alltså pappa var också med). Det var en intressant helg skulle man kunna sammanfatta det.

På fredagen åkte jag en dryg timme längd på perfekt skare. Därefter bytte jag skidor och åkte utför en stund. Det var antingen för hårt eller för mjukt i pisterna och tråkigt att åka själv så efter någon timme så bytte jag tillbaka till mina kära längskidor och åkte en "tanttur" med Anna. (Det var hon som sa det! Jag tyckte det var skönt att åka långsamt och bättra på brännan.) På lördagen blev det en längre längdtur på morgonen och några timmar i backen efter lunch. Fick åka några åk med en skidlärare, och tydligen åker jag alpint som en längdåkare. Oväntat!

Afterskin var rätt så skoj. Vi åt massor av god mat, bastade och dansade lite på skalet. Det var helt klart en höjdarhelg! Men jag saknade mina vänner i Bruks lite.

På lördag bär det av till Vålådalen. Jag håller tummarna för solsken och bra stämning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar