lördag 19 juni 2010

Fotbolls VM , Prinsessbröllop och Indalsledenloppet



Jag gillar inte fotboll. Jag önskar att jag gjorde det men tyvärr så är det så tråkigt att se på så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Sen håller jag på att bli tokig så fort nån i familjen tittar på fotboll för det där ljudet av vuvuzela-hornen är ju inte jättevackert. Men det är tur att det finns något bra med fotboll, den här låten är underbar! Waka waka är min nya favvodans som ska jag dansa hela sommaren lång!

Det är inte bara fotboll som det pratas (för mycket) om. Den senaste veckan har nog ingen missat att alla pratar om bröllop. Jag prioriterade bort en heldag framför tvn för att följa bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och Daniel som du mera kan titulera sig prins. I stället stod Indalsledenloppet på programmet. Lite mera min typ av intresse kanske! Det är en stafett på 85,7 km och Stockvik ställde upp med två lag. Vi kom 4a och det var roligt att springa. Mamma och hennes kompisar underhöll utefter hela tävlingen med fin musik. Det var kul att träffa lite hurtigt folk och alla var så glada och trevliga och till och med vädret var fint nästan hela dagen. Där vid halv fem-tiden var det inte lika roligt när jag inte hade ätit på hela dagen och började få ångest över att jag skulle träna ett pass till idag. Men då for jag hem o åt och insåg att jag orkar inte träna mer idag. Det blir nya tag i morgon och en myskväll i soffan för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar