fredag 13 augusti 2010

Vilken grym sommar!

Jag vet att jag har vart usel på att uppdatera bloggen! Skärpning ska det bli. För vet ni vad? På tisdag morgon lyfter planet från Arlanda och ett dygn senare kommer jag och Sofie befinna oss lååångt hemifrån i vårt nya hem för en tid framöver i Albuquerque, New Mexico, USA. Tack och lov för att jag har Sofie. Utan henne skulle jag nog vara skräckslagen och livrädd. Jag vet inte ens vart jag ska bo! Nej, men det är skönt att ha en vän med sig.

Nu tänkte jag uppdatera jättejättekort (jag ska försöka i alla fall) om vad jag har gjort sen mitt förra inlägg. Först var jag i Norge och hälsade på Knappen och det var supermysigt. Sen har jag hunnit med ett hemmaläger, jag har vart på Amerikanska ambassaden i Stockholm och fått ett visum. Efter det för jag direkt till paradiset Bruksvallarna där jag som vanligt firade min (21:a) födelsedag med en massa tårta massa träning och fjällorientering med Lisa. Det var väldigt välbehövligt att leva riktigt lägerliv och träna, äta sova och landa en stund. Åkte även ett rullskidrace som gick rätt bra tycker jag! :) Sen for jag hem igen och ahr hunnit med att umgås en del med min favorit Frida, och i tisdags bjöd jag in till Kräftskiva. Det var 13 fina gäster och en trevlig tillställning med massa mat, ännu mera tårta och bastubad! Min mage mådde inte så bra efter det. Nu ska jag bara packa resväskorna, men först ska jag hinna med ett litet läger i Vemdalen. Puh... det har faktiskt varit intensivt!

Här är lite bilder från festen, kolla in snyggaste och största tårtan EVER gjord av Sofie och Andreas. Patriks kommentar när han såg den var: "Dom måste verkligen tycka om dig." Med tanke på deras och Elins söta prestent tror jag faktiskt dom gör det. Jag tycker om dom också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar